Εργαστήρι για γονείς με θέμα “Με επίκεντρο το Παιδί” (Child in focus – Meetings minds)

Sep 12, 2019

19:00

Σχολή Χιλλ

90

Θεματική: Γονείς – Δάσκαλοι – Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας

Ανοιχτό Εργαστήρι για Γονείς Παιδιών Δημοτικού και Δασκάλους με θέμα: “Με επίκεντρο το Παιδί” (Child in focus – Meetings minds)

Εισηγήτρια: Henriette Wilson, Ειδική Παιδαγωγός, Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια Οικογένειας

Περίληψη:

  • Τα θέματα στην συνάντηση:
    Η συνάντηση θα είναι βασισμένη στην πεποίθηση ότι όταν όλοι οι ενήλικες γύρω από το παιδί δουλεύουν μαζί θα δημιουργήσουμε μια ασφαλής σύνδεση και αφοσοίωση στο ίδιο το παιδί αλλά και μαζί με αυτό.
    Γνωρίζουμε, από πρόσφατη έρευνα, ότι τα παιδιά που φανερώνουν σημάδια ασφαλής σύνδεσης πετυχαίνουν και εξελίσσονται πολύ κατά την διάρκεια της ζωής τους.
  • Η μεθοδολογία στην συνάντηση:
    Θεραπεία βασισμένη στην νόηση (MBT)
  • Τι είναι το mentalization:
    Tο mentalization είναι ένα είδος διευρυμένης εμπάθειας όπου, σε συνδυασμό με την φροντίδα για τον άλλον, προσέχουμε επίσης και τον εαυτό μας. Παρατηρείται σε όλα τα είδη επικοινωνίας.
    «Πως επηρεάζει ό,τι λέω τον μικρό Γιώργο, τι σκέφτεται ο Γιώργος, ενδιαφέρομαι για αυτόν; Και πως θα αντιδράσει ο Γιώργος σε αυτά που θα πω;»
    Το mentalization έρχεται και φεύγει, σε συνάρτηση με το πως είμαστε ενημερωμένοι για το πως αυτά που λέμε επηρεάζουν τους άλλους.
    Αυτό το κάνουμε παράλληλα.
    Προσέχουμε τους εαυτούς μας μέσω των ματιών των άλλων
    Το mentalization είναι θεωρητικό, είναι εικασία και μπορεί να παρατηρηθεί στο πρόσωπό μας, στα μάτια μας
    Το mentalization συμβαίνει όλη την ώρα, καταστρέφεται επίσης όλη την ώρα. Μαθαίνουμε από αυτό όλη την ώρα. Μπορεί να είναι και καλό και κακό.
    Το χρησιμοποιούμε για να καταλάβουμε τι μπορεί να συμβαίνει στον άλλο. Έχουμε μια χτισμένη αβεβαιότητα / εικασία. Το mentalization μας επιτρέπει να γίνουμε δυνατότεροι και καλύτεροι στο να βλέπουμε πίσω από την συμπεριφορά των άλλων, όταν μπορούμε να δούμε τον εαυτό μας – μέσα από τα μάτια των άλλων, τότε βλέπουμε πως αυτά που λέμε, ή που δεν λέμε, επηρεάζουν τον άλλον και έπειτα καταλαβαίνουμε την συμπεριφορά των άλλων ως προϊόν της ψυχικής τους κατάστασης.
    Όταν δουλεύουμε βασισμένοι στο πνευματικό στάδιο, καταφέρνουμε πολλά περισσότερα από την ηρεμία μέσα στην τάξη. Τα παιδιά αισθάνονται να παίρνουν αναγνώριση, να έχουν κάποιον να τους ακούει και να τους καταλαβαίνει. Επιπροσθέτως, δείχνει ξεκάθαρα σημάδια συνεργασίας. Επίσης, γινόμαστε πιο ήρεμοι όταν συνειδητοποιούμε ότι ο εσωτερικός μας εαυτός δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι η συμπεριφορά που δείχνουμε προς τα έξω.
    Ως δάσκαλος, είναι σημαντικό να καταλάβουμε την συμπεριφορά του παιδιού, βάσει των ψυχικών σταδίων που υπάρχουν τόσο στο παιδί ξεχωριστά, όσο και σε εμάς.
    Η προσοχή μας και η ικανότητά μας να καταλαβαίνουμε την συμπεριφορά του άλλου βάσει της ψυχικής του κατάστασης ελαττώνεται όταν είμαστε πιεσμένοι. Είναι δύσκολο να καταλάβουμε τα ψυχικά στάδια των άλλων όταν δουλεύουμε συνέχεια την δική μας κατάσταση.

  • Λένα Κούτσικα

  • Wilson Henriette

Copyright 2019 All rights reserved